Senin, 23 November 2015

Bagaimana untuk Mencegah Oesophagus Barrett

Bagaimana untuk Mencegah Oesophagus Barrett

Oesophagus Barrett adalah ejaan British Bahasa Inggeris esofagus Barrett. Ia juga dikenali sebagai Sindrom Barrett atau CELLO (epitelium kolumnar dipenuhi esofagus lebih rendah). Ia adalah suatu keadaan di mana lapisan esofagus digantikan dengan sel-sel tisu seperti yang usus. Tiada tanda-tanda langsung yang berkaitan dengan Oesophagus Barrett atau sebab-sebab terbukti secara saintifik.

Oesophagus Barrett didapati di kira-kira 5-15% daripada pesakit yang mempunyai pedih ulu hati. Ini adalah gejala yang biasa bagi mereka yang menghidap penyakit refluks asid dan GERD. Jadi mencegah perkembangannya harus bermula dengan mencegah atau menghapuskan punca-punca apa-apa jenis masalah refluks dan perut oseophageal.

Bahaya Of Mempunyai Oesophagus Barrett

Walaupun ada mungkin tidak apa-apa gejala biasa Oesophagus Barrett, salah satu risiko terbesar dan paling diiktiraf berkaitan dengan mempunyai keadaan ini adalah risiko kanser kontrak esofagus. Kanser esofagus adalah amat berbahaya dan sering membawa maut. Pakar-pakar perubatan sering mencadangkan ujian yang kerap untuk kanser esophageal untuk pesakit GERD dan Oesophagus Barrett. Ini kanser oesophageal adalah amat sukar untuk mengesan dan mudah terlepas. Diagnosis awal adalah penting. Kira-kira 1% daripada mereka yang Oesophagus Barrett kanser esofagus setiap tahun.

Ujian untuk kanser pada pesakit Oesophagus Barrett dilakukan dengan endoskopi dan keputusan diukur tinggi atau rendah displasia gred. Mereka yang didiagnosis dengan kanser esofagus mungkin memerlukan pembedahan berbahaya, jika ia ditangkap dalam masa untuk membantu. Jelas sekali pencegahan aktif adalah lebih selamat dan lebih bijak.

Cara Mencegah Oesophagus Barrett

Menghapuskan punca-punca dan pencetus refluks asid dan GERD boleh membantu mencegah permulaan Oesophagus Barrett. Terdapat banyak ubat semula jadi dan perubahan gaya hidup yang boleh membantu mencegah gejala-gejala ini dan perkembangan untuk Oesophagus Barrett.

Mengekalkan gaya hidup sihat bukan sahaja penting untuk mencegah Oesophagus Barrett tetapi juga untuk mencegah pelbagai isu-isu kesihatan yang lain. Kita sering mengambil kesihatan kita untuk diberikan sehingga ia terlambat. Tabiat membuat sebahagian besar daripada ini - dan juga tidak mempunyai tabiat yang baik. Cuba menggantikan buruk dengan yang baik dan anda akan berasa lebih baik di pelbagai peringkat.

Tabiat buruk yang boleh menyebabkan dan mencetuskan masalah refluks dan risiko peningkatan pergantian Oesophagus Barrett:

· Merokok
· Alkohol minum
· Makan makanan yang miskin yang tinggi lemak dan asid
· Makan berlebihan

Cuba untuk menggantikan tabiat buruk dengan ini orang-orang yang baik:

· Senaman
· Ada lebih makanan yang lebih kecil dan makanan ringan sepanjang hari
· Elakkan kekurangan air
· Makan makanan yang sihat lebih semula jadi dengan nisbah yang lebih tinggi daripada makanan beralkali

Bagi mereka yang sudah mengalami masalah refluks yang berkaitan dengan Oesophagus Barrett, perubahan ini dalam gaya hidup dan diet perlu digabungkan dengan ubat semula jadi yang boleh digunakan untuk mengimbangi tahap asid perut dan menghalang refluks. Perkara yang mudah seperti tidak membongkok selepas makan dan menjaga bahagian atas badan meningkat apabila berbaring juga boleh menghalang refluks asid perut berbahaya, yang juga boleh menyebabkan hakisan esofagus.

Belajar bagaimana untuk merawat Asid Reflux Penyakit GERDs dengan ubat semula jadi. Di Barton Penerbitan, kami telah berkumpul doktor-diluluskan terkini penyelidikan perubatan ke Asid Reflux Laporan Remedy semula jadi kita. Muat turun salinan anda hari ini - ia 100% dijamin! Lawati www.RefluxRemedy.com untuk maklumat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar