Senin, 23 November 2015

Gejala Hernia hiatal dan Rawatan

Gejala Hernia hiatal dan Rawatan

Sebelum anda mempertimbangkan memilih untuk menjalani pembedahan atau memulakan doktor ditetapkan ubat untuk gejala hernia hiatal dan rawatan, ia adalah penting untuk mengetahui apa risiko dan apa alternatif yang boleh didapati. Hernia hiatal boleh disebabkan oleh kecacatan kelahiran, kemalangan atau kecederaan dan dengan tekanan daripada berat badan berlebihan atau mengandung. Dan orang-orang yang mempunyai penyakit GERDs seolah-olah berada pada tahap risiko yang tinggi mendapat hernia hiatal.

Hernia hiatal ditakrifkan oleh sama ada bahagian esofagus dan atasan yang lebih rendah perut gelongsor ke atas melalui hiatus esophageal (lubang pada diafragma yang memisahkan perut dari rongga dada) atau apabila sebahagian daripada perut menolak melalui terhenti di sebelah esofagus .

Mempunyai hernia hiatal sering boleh menyebabkan kerosakan sfinkter esophageal yang lebih rendah menyebabkan refluks asid dan refluks kandungan perut. Dan manakala mungkin ada rasa sakit atau tidak selesa dari hernia itu sendiri, ia biasanya gejala refluks ini asid perut dan kandungan yang menyebabkan sebahagian besar daripada aduan. Jadi sebelum anda membuat keputusan mengenai rawatan, ia adalah bijak untuk memahami gejala anda. Gejala-gejala ini biasanya nyata sebagai pedih ulu hati, sakit dada, memuntahkan, serak dan sakit tekak.

Walaupun dalam beberapa kes serius sesetengah pesakit mungkin mempertimbangkan pembedahan, ini boleh menjadi berisiko dan mempunyai potensi untuk beberapa komplikasi. Pembedahan hernia adalah prosedur invasif yang memerlukan bius am. Ini jelas datang dengan risiko itu sendiri yang telah diketahui menyebabkan trauma atau dalam kes-kes yang jarang berlaku ... kematian.

Risiko lain pembedahan hernia termasuk:

· Darah beku
· Pendarahan berlebihan
· Pneumonia
· Masalah pernafasan
· Risiko kerosakan kepada organ-organ, tisu atau kapal disebabkan oleh kesilapan manusia
· Masalah berterusan dari kembung Gas atau kesukaran menelan

Malangnya memilih ubat-ubatan atau dadah untuk gejala hernia hiatal dan rawatan boleh menjadi lebih berisiko. Ubat-ubatan doktor yang ditetapkan adalah kejam untuk pelbagai besar kesan sampingan dan reaksi alahan. Ini termasuk:

· Ruam
· Bengkak di bahagian muka dan leher
· Loya
· Kemurungan
· Halusinasi
· Pening
· Banyak lagi...

Mencegah gejala hernia hiatal dan rawatan yang selamat boleh datang dalam pelbagai bentuk yang anda mungkin tidak pernah difikirkan. Nasib baik ada banyak selamat dan berkesan ubat semula jadi untuk gejala hernia hiatal dan rawatan. Walau bagaimanapun dasar apa-apa rancangan yang baik untuk rawatan hernia hiatal tidak boleh bergantung sepenuhnya kepada ubat semula jadi diri mereka tetapi juga menggabungkan diet yang baik dan senaman yang kerap. Pendekatan berat sebelah 2 akan menggalakkan kesihatan yang baik secara keseluruhan dan mencegah rawatan lanjut daripada menjadi perlu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar